lördag 28 februari 2009

Castors verktygslåda

Igår köpte jag en bok till David, Castor snickrar. Vi läste den 2 gånger vid läggning och jag började fundera på denna verktysglåda. Kan en bäver fixa den så klarar väl vem som helst det, eller? Dessutom såg jag framför mig hur snyggt det skulle vara att ha blommor i lådan istället för verktyg. Verktygen i detta hus brukar ständigt placeras på olika ställen tex i garaget, i någon låda eller i källarrummet. Aldrig återfinns verktygen där de borde vara. Jag gav stora blicken till maken och viftade lite extra med ögonfransarna och frågade om han kunde slå ihop en sån till mig i present. Jag fick ett brett smajl tillbaka, inga ord. Hur ska jag tolka det? I alla fall, jag borde kunna fixa detta själv. Ut och riva efter plank. Dessvärre har vi inte tillräckligt bred plank utan bara bitar från när maken satte råspont i källaren. Äh, det borde funka ändå. Ner i källarrummet, fram med limflaskan, vräk på med lim i spår och kant och fast i en tving. Nu återstår det bara att se om min teori (bokstavligen) håller? I morgon ska jag testa och spika lite.



Castors verktygslåda, beskrivning

Min låda hittills


Vi var iväg till Byggmax och köpte råspont till hallen. Jag har velat mellan pärlspont och råspont. Jag hade en bild i huvudet av pärlsponten och den klaffade inte bra med den bild på brädorna på Byggmax. Nja, tveksamt om jag vill ha pärlspont. Maken och jag gick fram och tillbaka och tittade plank. Jag gillar det lite råa stuk som blir med råspont och när maken sa att det blir lite billigare än pärlspont var valet givet. Råspont. Nu har maken börjat riva i hallen och tagit ner den fula kanal som har döljt kablar och rör efter luftvärmepumpen. Pumpen sålde vi för 3 år sen men kanalen har blivit kvar. Ful som stryk men nu äntligen är den väck!
"Houston we have a problem" hojtade maken nyss. De tidigare ägarna har satt dit golvlist först och element sen. Lite knöligt att få bort golvlisten men problem är väl till för att lösas? Nu ska jag ställa mig i dörröppningen och titta på när maken jobbar. Först ska jag hänga upp tvätten kanske? David hittade en kul leksak i den gamla kabelkanalen, den går utmärkt att köra bilar i!

Den lille hjälpredan. Locket till kabelkanalen och en jättebra bilbana!

Nu åker kanalen bort!

För övrigt skiner solen för fullt och det känns verkligen som våren är på ingång. Underbart! Jag riktigt längtar efter att få plocka fram lite lättare skor och få klippetikloppa fram i.

Kram!

1 kommentar:

  1. Jamen du är väl otrolig!!

    Vad du kan!!

    Vilken supersöt liten hjälpreda du har också!!

    Kram och en trevlig vecka

    flisan

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...