söndag 1 februari 2009

På önskelistan

Tiden går som sagt fortare än vad man tror och vill och snart intar jag den fina årssiffran av 33. Maken, som har en tendens till att glömma min födelsedag, har redan blivit tillsagd om en sak jag önskar när jag fyller år,nämligen en rockring. Vad ska jag med den till undrar ni? Jo, rulla runt den förlorade midjan i hopp om att den kanske kommer tillbaka. Tror ni på det? Nej, det gör jag inte själv men försöka kan man ju. Jag vet ju hur jag är dessutom så mina försök till att engagera mig eller träna blir som alltid, jag ger mig ut och går in för det i en veckas tid sen blir det platt fall och jag tröttnar. Kommer ni ihåg bollen och Paolo Roberto? Bollen använder maken ibland, senast igår. Jag har inte använt den sen jag skrev om den här. Så duktig är jag, men jag tänker på att jag ska använda den. Någon dag.

Idag, söndag kommer ingen tidning till frukosten. Jag vill gärna ha något att bläddra i till frukosten och i brist på dagsfärska nyheter fick det bli tidningen Drömhem & Trädgård. Jag blir helt sjuk av att bläddra i såna tidningar och vill blåsa ut hela huset och inreda om, tyvärr funkar inte verkligheten så. Fastnar i trädgårdsreportage från Amsterdam med gröna häckar, buskar och så inbjudande och ombonade grönska som jag själv skulle vilja ha det i vår trädgård men det är långt från tanke till verklighet. Bläddrar lite till och ser att det är en Kistamässa, Rum & Trädgård mellan 5-8 mars. Måste in och spana på sidan för att se om det kan vara något att åka på? Annars kanske det skulle kunna vara en trevlig födelsedagspresent? Att få strosa och drömma trädgård. Samtidigt skulle vi kunna stanna till och hälsa på kompisarna och titta på deras nytillskott. I februari beräknas de få en liten nämligen.

Längst bak i Drömhem & Trädgåd finns mängder av annonser. Vet ni, det kan ta en hel dag att spana på alla fina annonsörers hemsidor. Livsfarligt är det med för man vill ha precis allt och lite till när man tittar. Oftast brukar aldrig plånboken matcha allt man vill ha ... Nu tänker jag kolla runt på lite odlingssidor. Med en gång (tidningens fel) blev jag sugen på att så lite blommor. Det går ju att börja förså redan nu. Längst ner i vår trädgårds vänstra hörna finns ett trädgårdsland som bara är och inte nyttjas till något. Det växer någon krydda och något mer, några hallonplantor trots att jag grävde upp alla hallon förra året till makens förfäran. Lite tjall i kommunikationen mellan oss. Resten är ogräs, gräs, någon potatis och pissmyrorna trivs där nere. Landet måste bort, vilket vi tvekar över så då borde det åtminstonde få utnyttjas till något bra. Första året i huset gav jag mig på och sådde grejer där. Det gör jag aldrig mer, inget funkade och det som funkade käkade myrorna upp. Så var det med det odlandet.



Kram!

2 kommentarer:

  1. Om du åker till Kistamässan så möter jag upp dig där - ok? :-D
    Känns som jag också ska beställa fröer - i år lär jag ju ha tid att pyssla med trädgården ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag har tidningen brevid sängen jag:-) Jag funderar på att åka på Trädgårdsmässan i Älvsjö som är den 26-28/3. Tänkte kolla med mamma om hon är ledig då så kan vi ta en liten bussresa upp:-)

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...