torsdag 5 februari 2009

Hjärnsläpp

Idag har jag inget vettigt att tillföra. Mina 2 hjärnceller har tagit sitt pick och pack och bosatt sig på något annat, tydligen mycket bättre ställe. Grammatiken har troligen skrämt iväg dom på flykt och jag får hoppas att de behagar infinna sig på plats i morgon. Tänkte nämligen ge mig på att lösa gamla tentor vi fått utskickade och hur det ska gå återstår att se.

Jag är inte heller vidare kompis med Excel. Igår skrev jag ut, vad jag trodde var mitt fina ihopknåpade positionsschema och ut ur skrivaren kommer endast raden med text, resten är ett vitt papper. Inga mer rutor eller kolumner som jag fnulat in men tydligen hade jag inte det. Idag satt jag och klickade, provade, klickade igen, valde kantlinjer o s v. Jag provade varenda funktion som gick att prova men inte fanken fick jag ut något rutsystem. Rätt som det var gjorde jag något för tjoff så uppenbarade sig ett rutsystem! Spara fort! Trixar för att få allt på en sida och sparar igen. Kalas, jag grejade det!

Tror ni verkligen på fullaste allvar att jag lyckades? Näe, varför skulle jag det? När maken la David sparkade jag igång datoråbäket i källaren och väckte den djupt sovande skrivaren. Skriver ut tentor, pluggar in USB, förhandsgranskar , ja det ser bra ut och skriver ut. Men när jag trodde att skrivaren skrivit färdigt börjar den skriva ut ett blad till och ett till! Vad i ....? Jag hade inte lyckats få alla kolumner på en sida så en kolumn som inte fick plats på sida numero 1 kom ut på sida numero 2. Vidare hade jag visst markerat rutsystemet för långt in på en ny sida så den skrev ut resterande kolumner på blad 3. Så pass lyckades jag. Nu ska jag ta och klia Excel under hakan och se om vi kan göra det ordentligt denna gång? Dessutom måste jag knåpa ihop ett schema till. Det blir nog bra det här. Nu är maken hemma så jag kan härja på och slänga över skiten till honom när jag är färdig att kasta datorn genom fönstret.


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...