måndag 23 februari 2009

Klart, färdigt, finito ....

Tentan är skriven.

Uhh, det kändes inte bra på något hörn. Nä, nu ljuger jag, sista uppgiften kändes ändå rätt skaplig. Den uppgiften gick ut på att böja verb i dess olika former. De andra uppgifterna blev ett litet (nja, stort är bättre) gissande. Mest gissade jag på uppgiften om ord är en avledning eller sammansättning för det kan jag absolut inte alls. Hoppas jag tar någon poäng där ....

Nu är det bara att invänta dom. Vi kan inte försöka lista ut vad som är rätt på satsdelarna och på de olika scheman vi skrev. Jag pratade med några efteråt och vi alla har olika uppfattningar om vad som är vad så det ska bli spännande att se hur det har gått. Magen säger att det har gått dåligt och det känns verkligen som det har gått käpprätt åt fanders. Den som lever får se.

Nu är det bara att hoppa rakt in i nästa kurs. Till i morgon ska vi ha ett protokoll klart och inlämnat (från grammatikkursen) och 3 kapitel skulle visst läsas tills morgondagens seminarium. Några frågor var det visst också .... Jag gör det på torsdag tror jag. Inte en chans att jag hinner eller orkar med (vill inte är sanningen) det ikväll. Det är ju CSI. Jag ska hälla upp en Baileys sen, men när maken nattar lillfis ska jag faktiskt läsa de kapitel vi ska diskutera till protokollet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...