fredag 27 februari 2009

Ärenden

Idag, eller jag smygstartade redan igår, har jag uträttat ärenden som bara blivit liggandes innan tummen äntligen kommit ur. Jag shoppade klänningar i onsdags som jag skrev i ett inlägg på min baksida. 2 lämnades tillbaka och den 3:e kom med hem igen. Den klänningen gav mig än mera tveksamhet igår så idag är även den tillbakalämnad.

Igår lämnade jag in en stövel vars dragkedja pajjade 7/2. Stövlarna använder jag ofta så när dragkedjan kapitulerade fick jag lite halvpanik. Tur att jag har stövlar på lager men de är ju inte lika bra som dessa. Idag kunde jag hämta ut en styck fixad stövel och numera med en fungerande dragkedja. Visserligen hade det varit billigare att köpa nya stövlar då bytet kostade 250:- men jag gillar stöveln så den får hänga med ett tag till.

Från maken fick jag ett par örhängen i julklapp. Det dröjde inte lång tid innan en av alla Swarovskistenarna trillat av. Igår gick jag förbi Guldfynd och sammanlagt har 4 stenar åkt. (Igår kväll när jag tog av mig dom rök 2 stenar till). Kvinnan på Guldfynd var väldigt trevlig och vill helst se ett kvitto men det vet jag inte vart det är eftersom det var en julklapp. Hittade jag inget kvitto så skulle jag komma tillbaka och det skulle ordnas på annat sätt. Jag rotade igenom alla tänkbara ställen igår men hittade inget kvitto. Det sitter säkert maken och ruvar på men han sa att han inte hade något. Idag gick jag tillbaka till Guldfynd. En annan säljare men lika trevlig. Det var inga problem alls, jag fick ett nytt par och ger örhängena en ny chans. Skulle stenarna trilla på dessa med får jag komma tillbaka och välja något annat. Kan inte bli bättre! Jag förväntade mig tjurigheter men inget alls. Serviceanda, det är grejer det!

Sen gjorde jag som tydligen varenda Motalabo också gjorde idag: handlade på Systemet. Kö, kö, kö, kö. Men vaddå, jag hade inte bråttom och nu är morgondagens smuttande inhandlat.

Dessvärre kan jag inte säga något bra om Bokia. De var otrevliga och tjuriga i sitt bemötande när jag ringde dom idag. "Nä, vi byter faktiskt inte reaböcker. Du får väl ge bort dom till någon?" No shit Sherlock?! Jag kunde riktigt se framför mig hur hon snörper med munnen när hon yttrade dessa ord. Visst, jag kan ta att reaböcker inte byts men måste man vara otrevlig vid en enkel fråga? Har ni hört talas om tillgodokvitto, Bokia?? Inte undra på att bokhandeln går dåligt. Rätt åt er! Fram med näthandeln!

Nu ska jag mysa med lillfisen i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...