torsdag 12 februari 2009

Turkiet it is!

Fler bilder på hotellet
Ibland är det tur att man väntar. Vi har lurat på att boka resan till Turkiet ända sen jag skrev om den sist. Vi har helt enkelt inte kommit till skott trots att vi varit inne varje dag och bara varit ett klick ifrån att boka. Idag kollade maken upp vad vi har för reseförsäkring. En reseförsäkring genom vårt försäkringsbolag blev betydligt billigare än att ta en försäkring från resebolaget. När maken sitter och ska boka kollar han samtidigt sin privata mail. Ett mail från Norrköpings flygplats ger visst 1000:- /person i rabatt på resor från Turkietresor om man reser under påsk med avresa 090405. Men så lägligt, precis när vi tänkt åka! Maken ringer Turkietresor. Jodå, det stämmer med rabatten. Maken bokar resa och det blir hotellet på bilden ovan och inte det jag visade i inlägget 9/2. En stund senare får han bekräftelse och 1000:- är avdraget. Men det skulle ju vara 1000:- /person? Maken ringer igen. På Turkietresor beklagar de och säger att mailutskicket var fel, det var 1000:- i rabatt/bokning. Maken påtalar felet i mailutskicket för kvinnan han pratar med och hon kunde bara beklaga igen. Jaja, vi får havsutsikt i alla fall.
Några minuter senare ringer telefonen. Maken pratar glatt på och avslutar samtalet med att tacka så hemskt mycket. Nyfiken som jag är frågar jag innan han lagt på luren. Det visar sig att det var Turkietresors VD som ringt upp och sa att det är 1000:- rabatt/vuxen! Tjohoo!! Tur att vi tog med havsutsikt! David tror vi ska resa nu på stört. Han vill flyga flygplan och åka buss. Jag visade i kalendern för honom när vi ska åka men det sket han i. Han vill åka nu.
Annars verkar vi smitta om varandra här igen. Maken och jag är på bättringsvägen men idag har David däckat ihop igen. Han sov en stund i eftermiddags trots att han somnade 17.30 igår och sov till efter 8 i morse. Nu klagar han på ont i pannan och höger öra. Skit ... Det var vänsterörat som var på tapeten för 1 ½ vecka sen. Ska det vara öroninflammation i andra örat också?? Får se hur natten är om det blir en tur bort till VC i morgon, vi har ju så långt att gå menar jag. Om vi kommer iväg till fjällen på lördag återstår dock att se.

3 kommentarer:

  1. Åh, men vilken tur med resan!! Så härligt och komma iväg till lite varmare breddgrader, komma bort från vardagen och bara 'vara' och må gott! :)

    Trist med sjukdomsperioden som aldrig tycks vilja ta slut! Hoppas ni kryar på er allihopa snart!

    SvaraRadera
  2. Vilken otrolig tur ni har! Härligt med flyt!
    Förstår min dröm nu. Gott!

    Krya på er!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Nej, det tvivlar jag starkt på.
    Men i drömmen var resan en bröllopsresa. Du fick av mig ett skrivet papper med en berättelse på om dig, fotot du visar här i bloggen samt ännu ett skrivet papper som förklarar exakt var ni ska. Allt i ett vackert avlångt kuvert.
    Så det var bara ännu ett bevis för mig, att allt funkar som det ska. :-D

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...