lördag 21 februari 2009

Röj

Idag har jag tänkt att vara "ledig" men jag måste erkänna att det kliar lite i fingrarna att sätta igång med en tenta. Eller, jag löste nyss ett steg i en sats, kunde bara inte låta bli, tentan ligger här bredvid och tittar så fint. Idag blir det att ägna lite åt att fixa i hemmet. Hittills har jag gjort:

* slängt ut innehållet i frysen och den håller på och frostas av
* vikt tvätt, startat en ny maskin och hängt upp
* plockat in den vikta tvätten
* torkat ut kylskåpet och rengjort efter en liten läck-olycka
* skrubbat under diskbänken, hatar när det blir äckligt där
* slängt in kycklingen som blir dagens lunch i ugnen


Nu ska jag:

* plocka upp symaskinen och sy ihop 2 lakan vi sprättade isär i Sälen för att få underlakan
* sy dit en hängare i sonens fleece-tröja

Tjopp!

Utanför fönstret kommer lite snöflingor sakta men säkert ner. Blev sugen på att ta en promenad. Får se om jag kan få med manfolket ut i eftermiddag. Ute skulle föresten de sista vattenskotten behövas klippas bort och jag skulle vilja såga ner 2 grenar som står rakt upp. Stegen har jag självklart redan hängt tillbaka på sin plats fast den går ju att kånka tillbaka. Synd att den är så tung och otymplig att ha och göra med. En klippning skulle jag behöva också appropå ingenting och sonen skulle behöva nya strumpor, med en gång är de flesta strumpor för små. Han växer vår lille rackare.


Önskar Er alla en skön helg!



Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...