onsdag 18 februari 2009

Borta bra men hemma bäst

Några dagar i Sälen är över och årets vurpa är gjord. Igår insåg jag hur klena lårmuskler jag har, nästan helt obefintliga för jag orkade inte sätta emot mycket i de uppkörda snöhögarna i backarna. Efter ett felskär och höger skida stack iväg gjorde jag en snygg piruett, kanade baklänges ett tag neråt i backen innan jag slog ner med dunder och brak. Där låg jag som en påse nötter och funderade på hur jag skulle trassla ut skidorna och komma upp? Maken stod typ 50 km längre ner i backen och tittade upp efter mig. Jag lyckades komma upp efter ett tags kämpande, glömde jag att säga att armmusklerna är lika obefintliga dom?


På väg i släpliften från stugan och mot backarna vid Högfjällshotellet

The look

Från stugan. Backarna vid Högfjällshotellet




4 kommentarer:

  1. Vilket härligt väder ni har haft!!! Längtar inte alls tillbaka...

    SvaraRadera
  2. Har förresten en utmaning till dig i bloggen också.

    SvaraRadera
  3. hejhej!!

    Åh där har jag oxå varit!! Tumlade ner som en snöboll från stora backen på sista bilden haha

    kram Anna

    SvaraRadera
  4. Tjata inte på David sådär;) Låt han dra på nerför backen!!! Haha. Hoppas ni mår bra, va ett tag sen vi hördes nu. Här är det iaf kanon (om man inte räknar med plugget då) Kramar

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...