söndag 1 februari 2009

Fröbeställning

Textfärg Lavendel

Stockros

Lupiner

Jättevallmo

Jätteprästkrage

Fingerborgsblomma

Blåkudde
Alla bilder från www.odla.nu

"Ska vi ha den här?" hojtar jag
"Ja, ta den!" hojtar maken tillbaka.
Så, några klick senare är en beställning lagd och inom en veckas tid kommer vi har en hel hög med fröer här hemma! Bilderna ovan är en del av beställningen. Kunde lätt ha beställt lika mycket till men vart ska vi ha allt? Vi vet knappt vart vi ska placera ut allt jag beställt nu men det löser sig nog sen. Fram tills de ska ut får de planteras inne så vårt hem kommer bli en plantskola framöver. Undrar om jag har krukor så det räcker??
Nu längtar jag ännu mer till våren och sommaren även om jag inte klarar av när det är för varmt. Jag svettas bort då ...





1 kommentar:

  1. Och när du drivit upp alla och insett att du har för många så kan du sälja dem till mig ;-) Misslyckas alltid med att driva upp frön så de blir bra. :-)

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...