fredag 6 februari 2009

Snön blev blask

Vad kan man förvänta sig med +1 grad egentligen? Snön är astung att skotta och jag har knäckt ryggen 2 gånger på det idag. Tänker kräva massage av maken ikväll för att få lite lindring på mitt ömmande ryggslut. Eller, ja få lite massage i alla fall. Så ömmande är det inte längre men det behöver inte han veta. När jag hämtade David var han på ett supersurt humör, tjöt och skrek om vartannat. Efter många turer hit och dit kom overallen och annat på och vi knatade till stan. På väg till stan var han på urgulligt humör, bubblade på som bara den om allt och ingenting men väl inne i stan ville han inte in i den affären, inte den heller, inte åka rulltrappa, inte gå ut, inte gå hem. Kära nån ... När jag vände av hemåt passerade jag ett fik och David började vråla att han ville fika. När han lugnat ner sig gick vi in, han ville ha pannkakor och jag tog en våffla som visade sig vara en tegelsten. Så jäkla hård och inte ens god. Det är vad man får när man fuskar. David var tydligen hungrig för 2½ pannkaka trycker han i sig sen boostar energin i topp! Lilla Duracell-kaninen ska gå hem själv och på vägen sparkar han på varenda snöhög som finns.


Snölyktor på yttertrappan

I väntan på sommaren


1 kommentar:

  1. Vilka mysiga lyktor.
    Ja, den här snön alltså. Här snöar den ännu. Nu får det bli vår . Annars tar jag ut hårfönen.;-) puss

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...