torsdag 5 februari 2009

Ha, där fick du! *nananananana*

Så, nu har vi grälat ordentligt, den där Excel och jag. Maken fick kallas in som medlare för att styra upp så Excel skulle göra som jag ville. Varför är det alltid så att allt funkar klockrent när maken kommer? Hot, är det det som gäller? Maken provar och precis som han gjorde satt jag och svor över innan, jag gjorde exakt likadant men inte fick jag det som maken. De är i maskopi de där 2 och tycker säkert det är kul att reta gallfeber på mig.

När maken fixat dit hela rutsystemet, ni vet, det jag gjort likadant innan men inte fått att funka, går jag upp och sparar. Skriver in dokumentnamn och stänger ner. Bara för att dubbelkolla går jag in igen, öppnar och förhandsgranskar. Inte f-n finns det några rutor där! Jag svär och maken menar att jag gjort fel. Ja, säkert, hur mycket annorlunda kan man spara ett dokument? Så som jag gjorde har jag alltid gjort. "Tog du spara som?" undrar maken. "Näe, det fanns inget spara som, det kom upp en ruta ... bla bla bla bla." svarar jag.


*suck*

Jag gör ett nytt schema, exakt som maken gjort och självklart kommer rutsystemet ut. Varför funkade det inte innan då? När jag ska spara hojtar jag till maken att komma. Han hänger över min axel, jag klickar på lilla diskettsymbolen uppe i vänstra hörnet, samma ruta som innan poppar upp, jag skriver in dokumentnamn, vi kollar ihop och jag sparar. Klart. Maken gör sig redo för att gå tillbaka till soffan men stopp, du stannar här! Nu ska han fanken kolla när jag öppnar dokumentet.

Men vad tror ni denna maskopiExcel visar? Jo, ett snyggt och fint sparat dokument med rutsystem! Vad i självaste ..... "Du gjorde väl något fel?" säger maken och bänkar sig i soffan igen. Jag gjorde precis likadant innan. Vad gjorde de när datorn var på service egentligen? Det var tangent 2 som inte funkade, nu tycker jag fler saker ballat ur ...
I alla fall:
Jag lägger över på USB, går ner till datoråbäket och skrivaren som numera är klarvaken stackarn. Skriver ut och nog kommer det rutor! Ena schemat hade jag visst gjort för brett så sista kolumnen hamnade ensam på en ny sida. In och ändra avstånd. Skriver ut igen. Alla kolumner på samma sida. Jamen, så fint det blev! Sista schemat skrivs ut och något fel har jag gjort för den skriver ut 2 sidor med enbart rutsystem. Det blev nog lite långt markerat kanske? Skit samma, det visar ett rutsystem och det är det jag velat ha ända från början. Men den där Excel tänker jag inte befatta mig med på ett tag. Nu är vi osams och jag är långsint så här ska det tjuras. Excel får ta första steget till försoning.

2 kommentarer:

  1. Ville bara berätta att tyghärtat har kommit fram! Dock var kuvertet öppet när det kom fram men förpackningen var kvar :-)
    Tack!

    SvaraRadera
  2. Jag är så trött över min dator som bråkat nu. Tittar in för att önska dig en skön helg
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...