onsdag 19 november 2008

Burr!

Vi har det varmt inomhus, ska egentligen inte klaga men att sitta still och läsa kan göra vem som helst frusen. Tofflorna åkte på direkt efter att jag kom hem från dagis. Igår åkte jag och David på en biltur för att söka nedfällda granar och granris. När jag skulle ge upp begav jag mig åt sista tänkbara skogen (den som f.ö. finns närmast vårt hem) och vad finner jag där, ca 100 meter in på vägen vid vägkanten tro? Jo, granris i en hög. När jag lastar in i bilen somnar David gott. Medan David får lura en stund till i bilen fördelar jag i mörkret, lite granris i husets tomma blomlådor och med en gång blev det så mycket finare än det tomma som gapat innan. Återstår att se om granriset stannar kvar i blomlådorna eller blåser ner. Nu kliar det i fingrarna att ta fram utebelysningen, snurra den runt trappräcket och pynta med granris. Får nog vänta tills i helgen ändå.
Idag har jag tänkt lägga på (förhoppningsvis) sista lagret färg på de fyndade adventsljusstakarna och tallrikshyllan. Adventsljusstaken i furu sög verkligen mycket färg! Tallrikshyllan vet jag fortfarande inte vart jag ska ha. Köket är uteslutet i brist på väggar, matrummet blir inte bra. Det som återstår är att David får den i sitt rum där vi rivit bort 2 garderober och han får ha böcker i den. Annars vet jag inte vart jag ska ha den. Källartrappen eller i trappen till övervåningen kanske?
Nu ska jag ta tag i "Barnbokens byggklossar" av Maria Nikolajeva. Mycket att få in till tentan och jag vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja. Kollade igenom några gamla tentor igår, vilket var fruktansvärt dumt att göra för nu har jag verkligen tentaångest! På något sätt brukar det trots allt lösa sig, antingen till det bättre eller till det sämre. I värsta fall får jag göra omtenta och världen går inte under för det, skönt nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...