torsdag 27 november 2008

Stjärnor på tvären, betalningspåminnelse och minimorötter.

Med posten kom idag en påminnelse. Va! Har väl aldrig i hela mitt liv fått en sån! Jag vet ju att jag har lagt in den och summan har dragits från mitt konto. Logga in och kolla. Det visar sig att det är en missad 2:a i OCR-numret som ställt till det. Konstigt att det inte blev en reaktion på fel nummer, den brukar göra det. I alla fall, denna 2:a på min alldeles egna, nya dator måste tryckas ner i överkant, annars blir det ingen siffra. Mäkta irriterande och jag har påtalat detta för käre maken som menar att jag vet om problemet och hur tangenten ska behandlas för att ge rätt respons. Ja, idag kom ett bevis på att det är nödvändigt med fungerande tangenter. *muttrar lite*

Undrar ni över minimorötterna? Det blev latmat idag och en drive runt M-skylten. De är goda, de små oranga rackarna.

Efter sorterandet av lösblad och anteckningar från tentaplugg gav jag mig på att dra fiskelina genom 2 (kolla!) stjärnor som jag skulle ha hängandes i sovrumsfönstret. Efter lite provande hamnade de till slut ute vid barbordet i var sitt fönster. Väldigt stiligt om jag får säga det. Men, när stjärnorna slutat vrida sig fram och tillbaka hamnade de lite på snedden. Skit, de ska ju hänga rakt så man kan se dem bra. Snurra och vrida, fixa och pilla men de hänger ändå lite på tvären. Det ser väl inte dunderilla ut men de hänger inte som jag vill. Får se hur lång tid det tar innan jag retar mig för mycket på denna snedplacering och pillar på dem igen.

I morgon är jag helt ledig från skolan och David fick bestämma: Ska han vara ledig och vi bakar lussekatter eller ska jag vara med på dagis? Han valde det senare så i morgon ska jag vara med och se vad de små liven har för sig om dagarna. Lär nog bli rätt livat. Blå sida har planeringsdag vilket innebär att alla barn kommer vara på grön sida (där David är). Nu är dagis så finurligt planerad att hela dagis är en och samma enhet. Alla barn kan röra sig fritt i samtliga lokaler och gå in till varandra men de "hör" hemma till en viss sida. Undrar hur trött i huvudet jag kommer vara i morgon? Lussekatterna kanske vi hinner med i morgon eftermiddag eller i helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...