söndag 30 november 2008

Bytardag i Södergården.

Satt och pysslade vid matbordet och började undra varför det helt plötsligt står så många bilar på gatan och varför det rör sig så mycket folk utanför? En titt ut genom fönstret och det klarnar, det är ju bytardag idag! Sa till maken och vi släppte allt vi hade för händerna och knatade dit. Mycket folk i en liten lokal=varmt. Vi hittade skridskor till David. Det paret han ville ha var precis lagom på hans fötter så vi köpte ett par i strl 30 också. Jag hittade skridskor, har inte ägt ett par på många år. Kollade på slalomhjälmar till mig och David. Hittade var sin och vi kände oss klara. Allt som allt blev det 600:- för dessa grejer och vi kände oss mer än nöjda!

Självklart måste de inhandlade sakerna provas så när isstadion öppnade för allmänheten var vi där. Jösses, har inte åkt skridskor på kanske 15 år så det var några skakiga steg innan det kändes bra. Mina skridskor är konståkningsskridskor och är försedda med piggar fram. En pigg går väldigt långt ner och tar således i isen när jag skulle försöka få upp lite fart vilket istället resulterade i en anings obalans. Minst 2 piggar vill jag ha nerslipade. Annars får jag byta skridskor till nästa år på bytardagen. David då? Jo, för att vara första gången han står på ett par skridskor så var vi mäkta imponerade! Först åkte han med någon av oss eller emellan oss. Efter 30 minuters åkande skulle maken filma honom med kameran då han dunsade i isen. Jag var inte tillräckligt snabb för att hjälpa honom upp, men det behövdes inte för det klarade han själv ... (här tappade jag hakan och blev handfallen) Där står han, vår lille fis, ler stort och hasar iväg på skrillorna själv. Vi bara tittar på varandra och självklart blir vi stolta! Han imponerade stort på oss och han tyckte det var jättekul. Roligast var nog ändå att slänga sig på isen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...