torsdag 20 november 2008

Kotknackad och mörbultad.

Kiropraktorn konstaterade att mina onda ljumskar har hormoniella orsaker och tyvärr inget hon kan göra något åt. Mina höfter och rygg däremot berodde på att mitt bäcken inte är så rörligt och andra muskler får kompensera istället vilket orsakar värk. I nacken hade jag spänningar och det kommer från att jag sitter framåtböjd när jag läser. Hon knäckte lite och tryckte på triggerpunkterna på höfter/rygg. Det gör ju så satans ont så man är färdig att lätta på britsen! Nu ska jag röra på mig mer, stretcha fram och baksida lår, höftböjaren och rumpan samt köra med bollen (en liten boll mellan vägg och rumpa) varje dag och detta ska utvärderas till återbesöket om 3 veckor. Känner mig betydligt bättre redan nu i ryggen efter lite kotknackning.
Börjar få ont i halsen, lika ont som när jag hade halsfluss för inte så länge sen. Vill inte ha det igen! Kan inte bli sjuk inför denna tenta också som jag blev inför förra. Typiskt, som Nalle Puh säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...