söndag 23 november 2008

En ljuvlig syn.

Igår när jag gick till sängs låg där redan någon, en liten David som snusade sött på min kudde. Otacksamt att putta på honom och jag funderade på om jag skulle campa i hans säng men jag kröp ner bredvid och han makade på sig så snällt för att sen slänga upp sina ben på mitt lår. Två små, mjuka fossingar mot mig, finns det något bättre?

Självklart kom jag inte till ro. Jag fick ångest över att jag pluggat så lite och började rabbla i huvudet i takt till Davids snusningar. Vad säger de olika lästeoretikerna, vad är en pekbok, bilderbok, faktabok pojk/flickbok, ungdomsbok, olika genre, årtal och författare, karaktärer m.m. I morgon blir det mer plugg och då måste jag plugga ordentligt, jag har en hel del till som måste in. Blev ändå förvånad av att det lilla jag pluggade i fredags har fastnat. Rätt bra för en teflonpanna som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...