måndag 17 november 2008

Jag gör inte det jag borde så jag struntar i det.

Spenderade hela förmiddagen här, framför datorn och överallt i cyberrymden. Eller ja, lite praktiska saker hemma ordnade jag med som att vika och plocka in tvätten och plocka i och ur diskmaskinen men det var ju inte riktigt det jag skulle ha gjort. Jag skulle läsa. Inriktade mig på att göra det efter lunch istället och lät tiden fördrivas på annat. Nu blev det inte så. Väl tillrätta i skinnfotöljen efter lunch och litteraturen redo och uppslagen föll min blick på en bok i bokhyllan:
"Leva med Feng shui" av Agneta Nyholm Winqvist.
Den hade ett spetsband i sig, med andra ord, jag har inte läst den färdigt. En stund senare var den färdigläst och jag försökte ge mig på litteraturen. Det ville sig inte riktigt. Jag fick huvudvärk av någon konstig anledning och vill göra så mycket. Möblera enligt Feng shui, inreda i vitt, göra om hit och dit, måste nog kissa lite, kolla datorn igen så jag kan fokusera. Nu har jag efter detta yrande i tankarna insett att det är lika bra att ge upp och lägga litteraturen åt sidan. Det drabbar bara mig själv och kanske har jag mer kraft och energi till det senare ikväll? Snart tänker jag hämta David och ta en promenad till Återvinningen. Tror inte jag hittar något men man vet aldrig när man stöter på ett fynd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...