tisdag 25 november 2008

Nattarbete.

Jag satt till midnatt framför datorn och pulade med att få in besöksräknaren. Får se om jag nu fått det att funka. Hörde små snyftningar från övervåningen och gick upp. Där stod David, yrvaken och med gråten i halsen. "Du var inte i din säng ..." Lille plutten. Det blev snabba puckar att stänga av datorn och släcka ner huset och hoppa i säng. Han kröp upp så nära han bara kan komma. Tankarna rör i huvudet, om besöksräknaren och vad jag gör fel, allt jag pluggat under dagen rabblas igenom och en panik om att det är MASSOR mer jag behöver få in som jag inte kommer hinna. Idag ska vi ha frågestund inför tentan så förhoppningsvis klarnar det lite.

Snön ligger kvar så fint och solen börjar titta sig fram nu. Garagenerfarten är skottad och saltad och bilen är framborstad, redo att sen ge sig iväg. Idag blev det pulka till dagis. Snowracern var det inte så bra glid i igår när han åkte i slänten. Med pulkan kom han ända ner till häcken så den fick det bli idag. Funderade på att åka till Ikea innan skolan, men vad är det jag behöver förutom Hemlis-galgar? Ingenting.

Undrar om/vad jag ska ha med lunch idag? Hinns det med? Frågestund 12-13 och föreläsning 13-15. Hmm ... Vi 15 minuter på oss att ta oss till föreläsningen. Köper nog något i cafét trots att den är svindyr, bra för studentplånböcker.

1 kommentar:

  1. Visst är det intressant hur något kan sätta igång tankespåren och känslorna!

    Ha en fortsatt skön vecka!
    Lisa

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...