måndag 17 november 2008

Undrar när den får komma upp?

Den här lampan föll jag för direkt när jag såg den för första gången hos min bror då han höll på att flytta in i sitt hus. De förra ägarna lämnade den kvar. Brorsan tycker den är asful men har trots det inte slängt ut den. Nu har han renoverat hela övervåningen och lampan skulle ut, tacksamt nog frågade han om jag ville ha den först. Den var väldigt gulnad i metallen men det var inget som inte lite universalputs fixade. Maken undrade vart jag ska ha den någonstans. Ja, vart skulle jag ha den? Så långt hade jag inte tänkt men nu ska den få sin plats på toaletten på övervåningen.
Eftersom maken inte fått fingrarna ur att byta (han är trots allt utbildad elektriker även om han inte har det som yrke) så får väl jag göra det själv. Fram med stol och skruvmejsel och meka på. Även jag får inse mina begränsningar. Maken har kopplat den nuvarande lampan direkt in i någon elmojäng. Jag skulle kunna fixa det själv men det kommer ta evigheter. En kontakt behöver monteras i taket och trots alla sladdar, kablar, dosor, kopplingar och annat elbråte vi har här hemma så har vi inte en simpel lampkontakt i huset! Så, lampan får ligga kvar på barbordet på övervåningen och blänga på mig. En kontakt ska inhandlas sen har inte maken någon ursäkt längre. Inte jag heller för den delen.

2 kommentarer:

  1. Oj, så snygg lampan är! Jisses! Hoppas du får upp den snart. eller att mannen får upp den rättare sagt.

    SvaraRadera
  2. Åh, tack! Någon som tycker som jag! Vi är nog fåräknade :-)

    Kram!

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...