söndag 16 november 2008

Ibland blir det inte som man tänkt sig.

För ett tag sen köpte jag spetstyget "Britt" på Ikea. Billigt, 7 kr/m och jag tänkte att det kommer bli bra i sovrummet, för att få in lite mer romantisk känsla. Klippte till 2 längder. Insåg efter lite måttande att de var på tok för långa. Klippte lite till och nålade. När jag syr knölar hela tyget ihop sig. Sprätta och sy för hand. Det tar ju evigheters evigheter att sy för hand. Ger mig på maskinen igen och inser att jag får hålla tyget sträckt bakåt hela tiden för att det inte ska knöla ihop och det går rätt bra.

Upp i sovrummet, ner med de gamla gardinerna och upp med de nya. Vad fint det kommer bli! Trodde jag ... Det blev ju inte alls som jag tänkt! Det fula vitlaserade fönsterfodret lyser igenom, makens lösning för upphängningen av rullgardinen syns och nä, det blev bara inte bra. Provar att nåla spetsen på de förra gardinerna. Skulle kunnat funka men jag blev inte nöjd. Provar att sätta spetstyget innanför och de förra gardinerna utanför. Resultatet blev som ni ser nedan. Kan väl säga att jag inte är supernöjd över arrangemanget. Maken tyckte det blev bra och jag låter det sitta till åtminstonde i morgon så jag hinner känna lite på det. Tror spetsgardinerna ryker i morgon. Hädanefter är det heltäckande gardiner som gäller.

Här syns farmors linneskåp som jag funderar på att måla vit men drar mig lite för efter pappas slit med att få bort den gröna färg som den tidigare var målad i. Kanske bäst att fråga om lov innan jag blaskar på färg?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...