lördag 15 november 2008

Vad har jag gjort nu då?

Satans ...

Skulle "bara" lägga till en bild till med hemmapyssel och möblera om lite bland bilderna (vilket inte gick alls) och så har det skapats världens hål i min blogg, det vill jag ju inte ha! Hur fanken får man bort det då?! *muttrar vidare*

Maken kom hem från Stockholm igår, magsjuk. Blärk. Kräkningarna lämnade han tacksamt nog kvar på hotellet.

Kollade runt på några andra bloggar igår och blev inspirerad att ändra här hemma. Jag har fastnat för vitt och skulle mer än gärna inreda i vitt, tyvärr instämmer inte maken i det som nu börjat svära över att det är vitt överallt (vilket det faktiskt inte är). Sneglade på farmors linneskåp i morse. Det är trärent och min pappa har svurit sig blå över att slipa och luta bort den gröna färg den var målad i tidigare. Det bär mig lite emot att måla, men jag har börjat störa mig på träfärgen. Den matchar liksom inte in i sovrummet. Taket skulle behövas målas helt vitt istället för det dåliga vitlaserade det är nu. Likaså kan jag störa mig på bröstpanelen längs trappan till övervåningen. Gissa vilken färg den inte har? Har försökt få den målad vid flera tillfällen men det knotas vilt från ett hörn då. Jag får ligga lågt ett tag och ta tag i operation övertalning vid senare tillfälle. För att inte tala om köket. Funktionellt men så murrigt, ek-tråkigt och i de förra ägarnas stil. Jag vill ha ett vitt kök med svartmarmorerade bänkskivor och vitt, fasat kakel eller glasskiva vid diskbänken. Vid spisen är jag sugen på att ha spegelglas (bra enligt feng shui eftersom vår spis inte har vidare bra placering) men även här går våra meningar isär. Eftersom jag är mest i köket är det jag som bestämmer, eller hur??

1 kommentar:

  1. Är som du, gilar vitt och gammadags men fy ve och fasa att orka hålla allt så där tipp topp och sen så kostar det en massa också om man ska börja nu att ändra om... men det är klart när jag en dags flyttar till vårt gamla fin hus som jag någon gång hittar på hemnet så visst... :P
    För övrigtg så är min sambo på din sambos linje "Vit vit överlallt!!"

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...