tisdag 25 november 2008

I bilen.

Dream ...
I am what
you really, really need
reminding you of who you meant to be.
My love is eternal
and I will be your guiding light
if you ...
dream
Remixad disco/technolåt som jag bara fastnade för på vägen hem. Lustigt att man kan börja djupanalysera allt på grund av en liten text som kanske inte alls betyder något av större vikt förutom att vara en refräng i en låt. Det jag drömmer om finns i mitt hjärta och ibland kan det längta så det värker.
Hade frågestund inför tentan idag. Gav ingenting förutom mer frågetecken. Vissa frågor som vissa ställde var så puckade så man undrar vart de hållt hus på seminarier och föreläsningar? Fick föreläsning av Mårten Sandén, Augustnominerad för sin bok "Den femte systern". Han pratade mest om sin tidigare bok Anna d´Arc och hur han tänkt när han skrivit och samlat material till den. En väldigt bra föreläsare, behaglig röst att lyssna på, ibland lite för behaglig. Inte bara jag gungades in i sömn. Avslutar med ett citat från honom som jag tycker var så bra:
" ... man behöver inte läsa böcker för att förstå en berättelse eller vara en god människa men varje människa behöver ha en egen berättelse."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...