torsdag 13 november 2008

Jag är i fas för ovanlighetens skull.

Så, har precis sorterat iordning min svenskapärm. Har läst, ja, vad är det? 12 veckor och pärmen är snart knökfull. Dagen har varit bra, bättre än väntat. Lite segt att vänta hela dagen innan man brassar in till skolan för att vara där 15-17. Nu åkte jag in tidigare och drog en repa på Ikea. Behöver ha mer galgar men de jag vill ha, Hemlis, är tvärslut. Bara för att jag vill ha dem ... Köpte en present till min systerdotter som fyller år i morgon och en spontan present till maken, bara för att jag älskar honom.

Idag fick jag åka in till skolan själv. Rätt skönt ibland. Då är det hög volym på stereon och gärna för hög hastighet, fast idag var jag rätt laglig. Det har varit värre, betydligt värre. Tur att inte farbror blå eller herr civilpolis finns i närheten vid såna tillfällen men det är väl bara en tidsfråga?

David har både gjort mig glad och överaskad ikväll. Hämtade honom hos mina päron utan knot. Väl hemma tittar han förundrat på fullmånen och kollar runt efter något ätbart. Han vill ha havregrynsgröt med lingonsylt. Hela portionen smäller han i sig. Sen vill han ha min rostfralla. Han tuggar i sig halva den. Sen vill han ha glass. Får en Piggelin, det får man när man ätit bra. Vid läggningen dricker han 1 flaska välling. Blir så glad när han äter bra!

Läsning idag blev "Malla handlar" och "Malla cyklar". Innan han somnar pratar vi om vad som hänt på dagis. När lampan släckts somnar han ganska omgående med sin snuttis. Jag ligger bredvid och känner ett lugn. För en gångs skull är jag i fas med skolarbetet. Allt jag ska ha läst har jag läst. Novellen är skriven men den behövs kortas ner och skrivas om. Det som ligger framför mig nu är att repetera litteratur och plugga inför kommande tenta. Känns riktigt, riktigt bra för en gångs skull! Kommer trots detta drabbas av tentaångest och halv panik veckan innan för jag KAN JU INGENTING! Nåja, shit happens eller hur? Vad är det värsta som kan hända? Omtenta, men det ska det förhoppningsvis inte bli.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att känna ett sånt lugn! Vill jag också ju...

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...