onsdag 19 november 2008

Julklappsfunderingar.

Igår efter läsning pratade jag och David om tomten, julgranar och julklappar. Jag sa att vi måste skriva en önskelista till tomten så han vet vad han ska ge till David. Det är mycket för tomten att hålla reda på när han ska ge alla barn en julklapp.

"Ska alla barn få en julklapp av tomten?" frågar David
"Ja, alla barn i hela världen. " svarar jag.

David är tyst en stund och kläcker sedan ur sig:

"Jag vill inte ha bara en julklapp av tomten"
"Nähä, vad vill du ha av tomten då?" frågar jag.
"MASSOR julklappar!" utbrister han och skrattar gott.

Vi pratade vidare om att vi ska köpa julgran, klä den och att julklapp till David, mamma och pappa kommer ligga under den på julaftonsmorgonen. Jag sa att tomten brukar komma genom skorstenen och smyga in och lägga julklappar under granen på natten. David lyssnar och funderar lite. Vi pratar vidare och efter ett tag återkommer han till hur tomten ska komma fram till våran julgran. Hur stor är tomten egentligen? Kan verkligen tomten komma ut ur kakelugnen? Tänk om han fastnar? Ja, det återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...