fredag 28 november 2008

Stjärnpyssel och lussekattsbak.

Idag var jag med på Davids dagis. Väldigt trevligt att se vad de gör om dagarna. Det milda vädret hade bidragit till vatten i sandlådans grävda hål vilket roade barnen något enormt! Det geggades hej vilt och glada skratt hördes runtom sandlådan. Jag hade tänkt ta med David och gå till affären när lunchen var avklarad men David ville vara kvar ett litet tag till. Jag hamnade vid ritbordet och tänkte att jag skulle vika en papperstjärna. En flicka såg och ville ha en, en annan flicka ville då också ha och en tredje flicka kom och bad snällt. Jag vek och till slut satt även några fröknar och ville se hur man gör. Sist kom kokerskan och ville bli visad hur man viker.

Hemkomna efter promenad till affären drog David och jag igång med att baka lussekatter. David roade sig mest med att leka med en degklump, mjöl och några bilar. Jag fixade resten. Mellan jäsning och utbakning pyntade jag med granris under blockljusen. Kom på att jag har granris över så i morgon blir det till att klä in dörrkransen med det. Den har redan murgröna runt sig men granris blir säkert snyggare!



Stjärnor av papper









Lussebak








Mums!










Blockljusen med granris





Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...