onsdag 19 november 2008

Kärleken är hemma.

Maken har kommit hem från Stockholm. Nu sitter han framför tv:n och det känns inte som han varit borta i 2 dagar.

Var på utvecklingssamtal idag. Kom på mig själv med att vi hjälper David för mycket som t. ex. vid påklädning. Han måste få göra detta själv. Händerna i fickorna i fortsättningen och uppmuntra! Annars blir jag så glad över vårt dagis som alltid jobbar för att komma på bra lösningar som uppmuntrar till barnens utveckling. Fick höra hur de jobbar mer ingående med olika teman: ateljén, drama, rörelserum, skogen m.m. Nu ska de börja med ett "tema i temat": olika stationer där barnen får lära sig att anpassa sig. Stationerna får innehålla ett visst antal barn och vill något barn gå från rörelserummet till byggrummet får de själva turas om så det inte blir för många barn på en och samma station. Ett sätt att lära sig turtagning i det sociala samspelet. Fick även reda på att jag får vara med i en föräldragrupp som jag anmält intresse för. Ska bli kul!
I morgon ska jag äntligen till kiropraktorn och kolla mina höfter och rygg. Hoppas att jag kan få svar på vad det är som orsakar det onda och att det kanske går att knackas bort?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...