onsdag 26 november 2008

Jag kunde inte låta bli ...

Efter lite skrik och gråt kom vi ifrån dagis. Vi har en bekväm liten herre som inte gärna vill klä sig själv. Till Maxi och inhandla proviant till i morgon och andra nödvändigheter. Hem och ner med julkartongen. David plockar ivrigt ut varenda pinal medan jag stylar till adventsstaken. Kransen på dörren fick lite murgröna runt sig också. Så nu har jag julfejjat! David har mest lekt med en porslinstomte och dekorstenar. Så lite för att roa så mycket. Slet av en kabel ur Davids julstjärna och fick agera fritidselektriker. Pluggandet då? Jo, jag körde ett race på anteckningarna en sista gång sen plockade jag ihop allt. Tar inte in mer och det lär ju visa sig i morgon om jag behövt plugga mer eller inte.




Adventsstaken med murgröna.









Ena vardagsrumsfönstret.









Loppisfyndet i färdig skrud.
Den andra adventsljusstaken fick behålla sina gröna kransar.



3 kommentarer:

  1. Så himla fint det blev!! Vill också fixa lite. Jaja, snart så.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh! Vad härligt det ser ut!
    Jag fick på fingrarna igår när jag ville sätta upp lite i de fönster jag just hade putsat...

    /Sarah (systeryster)

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev! Är adventsstaken med murgröna i porslin? Jag lyckas inte få tag i någon vit enkel adventsljusstake; har sökt med ljus o lykta... Kanske jag blir tvungen att bygga en egen?.

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...