måndag 24 november 2008

Snön yr ...

och det biter friskt i kinderna idag. Varför klädde jag inte in trappräcket med ljusslinga och granris i helgen? Tänk vilken härlig julstämning det blivit då nu när det bara är en månad kvar till jul! Eftermiddagspyssel, när jag hämtat David kanske? Vi knallade ner till dagis med vagn, varför tänkte vi inte på att ta snowracern? Lovade att hämta honom med den i eftermiddag istället. På schemat idag blir det plugga. Har ingen ursäkt för att undvika det längre. Maken åker till Stockholm idag så det betyder 2 dagar utan honom på kvällarna och mer tid till att plugga, eller? Saker måste in för på torsdag kl 8 är det allvar. Först blir det att koka kaffe, hänga tvätt och sen plocka fram en ruta mörk choklad att avnjuta kaffet med och självklart lägga in mer ved i kakelugnen så jag får skön värme.

2 kommentarer:

  1. Jag har med pluggat och bott i Linöping...nu som sagt bor jag ca 4 mil från stan. Har flyttat hem till min by..
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Ang. ljuspåsarna..
    Jag sydde mina ljuspåsar av gamla lakan. Nytvättade, UTAN sköljmedel! då blir tyget styvare(Ett lakan med spets räcker till 5 st. påsar,om man vill ha spets på, annars räcker det ju till hur många som helst!)
    Högst uppe vid spetsen(kanten) är ju tyget oftast dubbelt så den sidan har jag till botten (upp och ner liksom) sen har jag ju ett högt glas inuti så att man kan ha levande ljus i utan att riskera att det tar eld...

    Hör av dig om du inte förstår min riktigt röriga förklaring!!

    Lycka till!

    Kram

    Flisan

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...