måndag 17 november 2008

Fynd på Återvinningen.

Jag som inte hade tänkt köpa något men det var tur att jag norpade med lite pengar från Davids sparbössa (jag lovar att han får tillbaka). Där hade de arrangerat en julmarknad, massor av julpynt, tomtar, stjärnor, adventsljusstakar, glöggmuggar, koppar och annat smått och gott. Ljusstakar fanns det gott om och jag vill ha nya. Makens fula, mörkgröna har hängt med i brist på annat och haft plats i fönstren vid barbordet på övervåningen. Har aldrig hittat några adventsljusstakar som jag gillat och har jag hittat något har de varit svindyra så de har gått bort p.g.a det. Nu hittade jag en smått kantstött, vitmålad och en furufärgad ljusstake. Båda ska få några nya lager färg på sig. Hittade även en snygg, femarmad ljusstake med glasprismor för stearinsljus men den åkte tillbaka efter rannsakning hos mig själv. Vad ska jag med den till egentligen? Istället hittade jag något som jag velat ha länge men aldrig köpt: en tallrikshylla. Denna var mörkt brunbetsad och ska även den få några lager färg. Summa, två ljusstakar och en tallrikshylla: 100:- Undrar vad maken säger? Hyllan kan jag liksom inte dölja. Frågan är även vart jag ska ha den? Jag vill ha den i köket, men där har vi inga väggar att ha den på. I matrummet finns fondväggen men då tycker jag väggen förstörs lite om en tallrikshylla smälls upp där, trots att den kommer bli vit. Nästa vägg är fönsterväggen i matrummet. Där kan den bli bra men det känns som det blir lite "kaka på kaka" med fönstret bredvid? Annars får den placeras på någon annan vägg i huset men jag tycker nog en tallrikshylla hör hemma i eller i alla fall i närheten av köket. Jag vill ju se det porslinet som kommer få pryda sin plats där. Problem är till för att lösas, så även det här.

2 kommentarer:

  1. Kul med fynd!!

    Helt inspirerad av dig blev jag tvungen att lägga upp några av mina favoriter här hemma på bloggen också:-) Men det var riktigt pilligt att få till det med bilder och text, blev inte helt bra men det får gå för nu.

    SvaraRadera
  2. Det lärde jag mig redan på blogg.se:-) Du markerar ordet du vill ska bli en länk. Sen finns det en liten krumelur (tror det ska se ut som en kedja) ovanför rutan du skriver i, brevid fet stil och sånt. Tryck på den och så får du upp ett fönster där du skriver i länken du vill att man ska komma till. Alltså la jag in länken till växbo lin på ordet "här".

    Det är inte knasigt att bli sugen på en sån disktrasa, den är verkligen sjukt bra. Jag var grymt skeptisk till en början men har fått ge mig!

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...