söndag 7 december 2008

Davids hörna

När jag flyttade in i en lägenhet stod denna lilla stol kvar i ett av förråden. Den har alltid haft sin plats i badrummet och varit en bra förvaringsplats för handdukar. När vi flyttade till huset hamnade den efter ett tag på vinden. Jag trodde den kastades i ett av mina rensningsrace. Tydligen inte. Stolen plockades ner och gav glädje åt sonen men färgen ... Vad jag har hatat denna färg men den passade ypperligt den tid den stod i badrummet där färgsättningen gick i blått.

Nu har stolen fått ny färg. Maken muttrade en harang när jag målat den första gången. "Har du frågat David om du får måla stolen?" "Äh, vaddå? Den är ju min ..." (småbarnsfasoner, jag vet)
I alla fall, David tyckte den blev fin och jag har lovat att hans namn ska skrivas på ryggen men än har jag inte hittat några fina bokstäver.


Annars börjar det likna något i Davids rum, i den hörna där vi tagit bort två garderober. Maken har målat och jag köpte två tavellister på Ikea som ska upp ... någonstans. Det större utrymmet mellan bänk och hylla är tänkt att en Blixten-tavla ska hänga nämligen. Jag hade väl tänkt att tavellisterna passar utmärkt där men maken var av annan åsikt och David har vi inte frågat. Garderobsdörrarna i furu ska målas de också men det är detta med att få tummen ur. Idag fick jag idén att vi kan hänga tavlor på dörrarna för att utnyttja ytan. Men först ska de målas.

2 kommentarer:

  1. Vilken söt stol!!

    Du skriver så himla underhållande!!!

    Kram

    Flisan

    SvaraRadera
  2. Kan du inte komma hit med din pensel och färg? Har massor av grejer som skriker efter vit färg. ;)
    Det blir ju så snyggt där du dragit fram!

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...