söndag 28 december 2008

Färdigt

Tre raksömmar och två pressningar senare hänger lakanen i vårt sovrumsfönster. Det krävdes en svordom men inte för sömnad eller på grund av lakanen utan för att spola undertråden. Är inte helt vän med min Husqvarna ännu. Har varit lite sparsam med att använda den. Motivationen till att sy går i vågor. Min tidigare symaskin, Singer, var busenkel att spola undertråden med men den lät som ett tröskverk och trasslade rätt ofta ihop undertråden. Tjapp, jag lyckades få det rätt till slut och kunde fortsätta.
Insåg vid upphängningen att stela lakan inte ger ett fint fall. Det krävdes några klättringar upp och ner på barstolen för att släta till och vika lite innan jag var helt nöjd. Lakanen var även kortare än vad jag räknat med så den nervikta kanten med spets blev endast 20 cm. Vårt sovrumsfönster är dessutom inte av bautasize så jag fick trycka ihop lakanen ganska mycket för att fönstret skulle komma fram varpå spetskanten inte syns så mycket som jag önskat att den skulle.
På det stora hela är jag ändå rätt nöjd. Det var enkelt att sy och jag har länge velat ha gamla lakan som gardiner. Nu har jag det. Maken ville dock ha kvar den upphängning som var innan. Han viftade lite i luften med armarna och sa något ohörbart. Han vänjer sig. När det gäller gardiner har han inte så mycket att säga till om. I morgon ska jag ta kort och lägga in. Just nu är det inte bästa fotoljuset och kameran är batteridöd. Bäst att ladda den lille vännen. Den har fått jobba hårt sen jag blev med blogg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...