tisdag 23 december 2008

Något har hänt

Maken kom i fredags hem med en hög övermogna bananer från sitt jobb. Jag har väldigt svårt med doften från övermogna bananer och sa åt honom att äta upp dessa inom det närmaste och gärna långt ifrån mig. Igår kände jag en kufiskt doft vid frysarna. Hhmm ... En närmare titt och där låg påsen med de övermogna bananerna. Sa nyss åt maken att han inte får glömma bort påsen där nere så den skapar en än värre odör. Jag och David bakade kladdkaka när maken kommer och säger "Låt ugnen vara på, jag ska baka en banankaka." Hörde jag rätt? Ja, öronen tvättade jag igår (det är ju snart jul) så de är det inga fel på. Jodå, maken ska baka. Han har slabbat lite smet på golvet, frågat om råd ett par gånger och undrat vart alla pryttlar finns i köket men han har bakat. Nu är kakan i ugnen och han dammsuger efter sig. Bra jobbat. Undrar om jag törs smaka? Jag har sagt att jag inte ska smaka med tanke på det övermogna innehållet men jag får se. Tar en bit kladdkaka till så länge.

1 kommentar:

  1. Så spännande med banankaka!
    Kladdkaka är inte så illa det heller! Så mycket gott ni får till julen...eller de kanske redan är uppätna!?

    Ha en jätteskön jul!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...