söndag 7 december 2008

Thinking outside the box

Igår tog jag mig en tur in till Linköping och Hjärta till Hjärta. Fyndade en tygspets och en virkad (eller knypplad) spets samt ett häfte med noter. Noterna provade jag att göra strutar av. Har ingen aning om vad jag ska ha dom till och de har flyttats runt på olika platser i huset för att se om de passar in. Lutar nog åt att de hamnar i julgranen när den väl gjort entré i huset. Just nu ligger de i hörnskåpet i matrummet. De lär nog flyttas fler gånger.


Hallens förslag till julgardiner har legat på köksbänken i en veckas tid och blängt på mig. Varenda dag har jag funderat på om de ska strykas och prova fram en variant till upphängning. Ingen av de funderingarna har blivit verklighet, de har stannat i tanken och inte ens i tanken var jag nöjd. Nu i eftermiddag kånkade jag fram strykbrädan och pressade på. Hängde upp en gardin men den åkte ner lika fort igen. Det blev inte bra. Jag hade en tanke i huvudet och det är lika bra att prova. Resultatet syns nedan.


Ser ni vad det är? En ledtråd: man spelar efter dom. Just det, det är noter, noterna från häftet. Tycker det blev rätt bra, maken höll med så de får hänga tills vidare.

1 kommentar:

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...