söndag 28 december 2008

Skålar på fot



Nu har de hittat sina platser, gårdagens fynd. Den ena pyntades med stenhjärtan och lite pärldekor och placerades på hyllan på den lilla toaletten i källaren. Den andra fick tazetterna i sig. När jag vaknat knatade jag ut och repade lite mossa från gräsmattan. När den tinat upp lite var det bara att pynta på. En blomma håller på och letar sig fram så snart blir det ännu vackrare.
Kunde inte sova igår. Antagligen på grund av att jag somnat till filmen vi tittade på, jag brukar somna nämligen. Så trevligt filmsällskap är jag. När vi gick till sängs somnade maken rätt omgående. Jag rörde om allt möjligt i huvudet. Dukningen inför nyår, förrätt, efterrätt, servetter, vikning, pynta om ljusen i sovrummet, varför lyser det fortfarande gult igenom klaffbordet som jag målar?, hur ska jag sy lakanen? ... Ja, ni förstår nog. Egentligen hade det bästa varit om jag kravlat mig ur sängen och gjort något kreativt istället för att vrida mig fram och tillbaka i sängen. Somnade straxt innan 2.
Nu har jag gjort en del av mina tankar. Lakanen som badat i klorin under natten tvättas nu. Klaffbordet har fått sig en strykning till. Blomkrukorna har blivit tvättade och instoppade dit de ska. Jag skulle röjt lite i blomgarderoben men när jag öppnade och tittade in försvann lusten. Petade in alla krukor på första bästa lediga plats och stängde fort. En annan dag.
Kom på igår att jag skulle måla om hallen. Det har jag faktiskt glömt! Tog en diskussion med maken i morse om turkos fäg, en mild lite svävande och behaglig färg. Jag borde nog åka iväg och kolla lite färgprov. Någon dag.

Med en gång blev det fasligt mycket jag vill göra. Har inte lika mycket energi. Eller tid. Nu är jag mer inriktad på att sy gardiner av lakanen när de väl kommit ur maskin och torkat till. Måste måtta lite i sovrumsfönstret också. Är dessutom grymt sugen på att strosa i några loppisar. Söndag, vad är öppet? Vadstena?
Lunch? Vad ska vi ha till lunch?
*går och kollar vad frysen har att erbjuda*
Kram!

1 kommentar:

  1. Oj, vad mycket du har hunnit med.
    Fina skålar du fixat till också.:-) Kram

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...