tisdag 9 december 2008

Är de inte vackra så säg?

I väntan på att dessa raringar ska slå ut har jag införskaffat andra raringar att njuta av så länge. Under dagens föreläsning vibrerar telefonen och ett erbjudande från blomsteraffären anländer: VIP-erbjudande, orkidéer för 59:- styck.

Direkt efter skolan åker jag dit och köper tre orkidéer och en stor julros. Nu äntligen har även jag julros! Som jag suktat men alltid blivit dumsnål i sista sekund. Nu, när det är mindre pengar på kontot än vad det är dagar kvar i månaden, slår jag till. Ångrar mig inte en sekund! Den skulle bli jättefin att möta gäster på yttertrappen men jag funderar på att gräva ett hål och peta ner den på framsidan.
Nu blev det ju som så, efter lite ommöblering i fönstren att det blev en orkidé för lite. Två var tänkt att pryda fönstret i matrummet och den tredje, ja den går alltid att placera någonstans. Efter lite spring och flyttningar hit och dit hamnar slutligen två orkidéer i en liten zinkbalja i ena vardagsrumsfönstret och således blev det en orkidé för lite i matrumsfönstret. Äh, jag åker och köper en till när jag hämtat David på dagis. 59:- är ingen summa.

Sonen hämtas och off we go! Väl hos blomsterhandlaren hittar jag en i samma höjd som den stackare som blev ensam kvar och en till med lite större blommor. Hmm ... Jag skulle ju bara ha en men den här är ju så fin! Vart ska jag ha den då? En kruka att ha den i har jag hemma så det är inga problem. Men så är det ju de två pengaträd som fick ge plats åt de tidigare orkidéerna, vart ska jag göra av dem? Skit samma, jag får göra plats! Två orkidéer till, så sammanlagt fem orkidéer och en julros har gett mig glädje idag. Vad jag kommer njuta! Tänk, ännu vackrare blir det när raringarna i sovrumsfönstret slår ut.

3 kommentarer:

  1. Men kära nån, vilket pangpris!!!

    Och så vackert det blev.....

    Jag är såååå avis!
    :-)

    Kram

    Flisan

    SvaraRadera
  2. Vita orkideer är sssååå snyggt..ska nog införskaffa några nu när jag fått lite pengar inför mitt reportage. Tack för rara ord!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Jag älskar orkidéer. Jag har ett par vita som jag haft i flera år. Nu ska de snart blomma igen.:-) Kramis

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...