fredag 26 december 2008

Gamla örngott

Fnular på vad jag kan hitta på med ett gäng gamla örngott? Har en hög från makens mormor. Jättefina. Några i linne och spets med broderade monogram, andra i bomull med spets och broderade monogram. De har länge legat i en trave och flyttats runt i huset. Från garderoben med sängkläder, ner till sykistan och nu upp till garderoben igen. La nyss ut dem över sängen då jag haft funderingar på att sy ihop dem och göra ett överkast. Nu när jag flyttat omkring dem och provat olika möjligheter insåg jag att det inte kommer bli så bra. Jag vill inte klippa i något av dem utan behålla dem i sin helhet. Hade mer än gärna haft dem i våra sängar men måtten är annorlunda mot de kuddar vi har. Två örngott hamnade om kuddarna i soffan. De är för stora men får vara några dagar. Så, vad kan man hitta på med örngott utan att sätta saxen i dem?? Tills vidare får de ligga i garderoben. Sorterade även ut de broderade lakan med spets och monogram som jag sytt ihop med lakan och gjort påslakan av. Ska sprätta isär dem och prova som gardin istället. Innan låg de bara oanvända i garderoben. Kanske skulle sy överkast av lakanen istället? Hhmm ... Tål att tänkas på.


Kram!

1 kommentar:

  1. Hej! Har dufortfarande gamla örngott med spets och kanske intresserad att sälja?
    Mvh Lisa
    Lisa.jehler@gmail.com

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...