måndag 29 december 2008

Shopping och punka

Efter lunch sög det i kompisens shoppartarm. In på Gina Tricot. Hon hittade lite kläder och jag hittade en klänning. Maken ringer för att överlämna sonen. Plockar upp honom utanför butiken och sveper vidare in till H&M. Hittar en jättefin tunika men priset var inte lika fint. Hänger tillbaka. Kompisen hittar det sista sen måste hon rusa hemåt för att åka och jobba. Tack och hej, puss och kram!

Lovade David att vi skulle köpa leksak för hans julklappspeng han fick av min moster. Innan dess måsta han ta några dyk i bollhavet. Sen synas butiken i sömmarna. David vill ha "det och det och det och det" ... Jag får gå efter och svara "Det räcker inte din peng till". Slutligen hittar han en Monster Truck. Pengen räcker och en krona tillbaka. Nu ska vi gå hem.

Kom på att det finns en loppis mot Drottninggatan. Måste kolla där när inte maken är med. En rätt stor loppis med himla många grejer men en del saker tycker jag hade bra överpriser. Hittade i alla fall 2 Kockumssaker. Vet vad jag ska ha skålen till men den andra? Ingen aning. Hittar nog på något. Bäst att placera ut det innan maken märker något.

Stoppar ner David i vagnen och kosan styrs hemåt. 40 steg senare känns vagnen konstig. "Sluta häng framåt!" säger jag till David som tittar oförstående på mig. Vilket konstigt ljud? Oh, jag känner igen det ljudet. Punka ... Shit ... Jaha, detta går det inte att traska hem med. Får tag på maken som får komma och plocka upp oss. Typiskt. Till saken hör att maken lagade detta däck i morse. Det är säkert någon mer pyspunka för inte kan hans lagning gå upp?

Under tiden vi väntar vill David ha en korv. "Mä brö" som man säger på östgötska. In på Sibylla och shoppa korv och dricka medan maken lastar in barn och vagn i bilen.

Jaha, nu kommer maken här och vill ha datorn (han blev ju ryckt från jobbet när jag ringde). Passar på att placera ut Kockumsköpen innan han märker något ;-) Fick nu höra orsaken till punkan: en liten glasbit. Jopp, det var inte makens lagning.

Bäst att flytta på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...