fredag 12 december 2008

helene306

Varför kallar jag mig det tro? Jo, för 5 år sen skulle jag skaffa mig en egen e-mailadress. Jag ville heta helene76 *hintar lite födelsedata* men det var upptaget. Typiskt.
Så, vid denna tidpunkt fanns min käre Peugeot i min ägo och den hette således Peugeot 306. Därav mitt namn.
Åh, min lille Peugeot. Saknar den än idag. Avbetald. Svart med tonade bakrutor och skålade framsäten. Svalde jättemycket om sätena fälldes. Klättrade helt suveränt uppför vår garageuppfart. Startade utan att knota. Härlig körglädje men det skulle inte skadat med lite mer under huven. Det gick att brassa på rätt bra ändå i och för sig ...
När jag blev gravid var det bara att inse fakta. Rätt opraktiskt att behöva fälla säten för att knöla in en barnvagn, fast det kanske kunde gått? Vi provade aldrig, utan spetsade in oss på en kombi. Min Peugeot 306 lades ut på Blocket och hamnade hos en tjej i Jönköping.
Idag skulle jag inte köpa en 306:a igen. Inte efter att vi köpte en fabriksny bil.
Men sakna min DWX, det kommer jag nog göra länge.
Nu ska det smuttas vin och en film är laddad i PS3:an.
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...