onsdag 17 december 2008

Istället för att tröstäta ...

... tröstshoppade jag. Nu tornar 2 stycken 2-stänglade, vita orkidéer upp sig i zinkbaljan i vardagsrumsfönstret. Dessa var dubbelt så höga mot de som fanns i baljan tidigare (som jag för övrigt köpte förra veckan). Skulle "bara" köpa julpresent till förskolepersonalen men det blev lite till mig också. Vem kan undvika att shoppa när de rear ut orkidéer för 49:- styck? Helt otroligt, så stora och höga och så underbart vackra! Lite humörhöjare mitt i allt och vad jag kommer njuta av alla blommande orkidéer här hemma nu. Nu återstår det att placera ut de 2 som fick bereda plats för de större. Fast det är jag redan klar med. En hamnade i hallen och en i sonens fönster. De som fick flytta på sig för dessa hamnar istället vid barbordet. Tur att allt går att lösa!

2 kommentarer:

  1. mmmm.... orkideér!

    Ang. Ken Follet min favoritförfattare.

    Han skriver väldigt olika berättelser, allt från spionromaner till historiska epos (som svärdet och spiran) och drama baserat på verkliga händelser... Jag älskar alla han böcker för dom är smarta, lättlästa och otroligt spännande. Böcker du sträckläser.
    Han har alltd reserchat väldigt bra så man lär sig himla mycket intressanta saker.
    Hans böcker är riktiga bestsellers och finns ofta att hitta på loppisar och. dyl.
    Ja de finns ju på bibblan också förstås!

    Kram

    flisan

    SvaraRadera
  2. Jag älskar orkidéer. Skulle vilja ha ett helt fönster med vita orkidéer. Ja, jag har några stycken, men inte för mina stora fönster. Då behövs det en hel hög.:-) Kramis

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...