måndag 8 december 2008

Mot Örebro!

Idag har jag varit riktigt busig. Inget på agendan med skolarbete så jag och syrran drog till Örebro för att kolla in Lager 157. Jag lyckades så fint med att pajja GPS:en igår så det fick bli hederlig vägbskrivning (nu undrar du säkert hur jag lyckades? Enkelt, fel laddare till fel mojäng=kaputt). Klappat och klart, det här fixar vi! Självklart Sickan ... Vi följer beskrivningen mot någon terminal för att hamna helt åt h .... Mja, vi åkte lite på känn och hamnade i ett bostadsområde. Nä, här känns det inte rätt. Mot Örebro igen. Ser en centrum-skylt och kör mot den. Passerar en Adolfsberg-skylt, ja gatan hette ju Adolfsbergsgatan så det börjar likna något. Rätt vad det är ser vi en gatskylt och på den står det Adolfsbergsgatan. Vi är rätt! Frågan är bara åt vilket håll på gatan som Lager 157 ligger? Äh, vi har yrat tidigare, vi kan yra lite till. Kör på och jag tittar åt vänster för att se: Lager 157. Tvärnit och in! Nja, inte riktigt. Farbror Blå låg några bilar bakom så jag tänkte det är lika bra att vara ordentlig och svängde in nästa infart och körde tillbaka. Prick kl 10 går vi in i butiken. Med lite yrmarginal tog det 80 min att köra. Två timmar senare går vi ut ur butiken och en hög slantar fattigare. Trodde faktiskt att Lager 157 skulle vara lite mer än vad det var.

Vi drar vidare mot Ikea och snurrar lite till. Vart kommer vi nu när vi åker häråt? Det är en rondell här, var den här sist? Eller åkte vi inte här sist?? När var vi här sist egentligen??? Vi hittar rätt, parkerar och strosar runt Ikea för att slutligen hamna i restaurangen och få lite i våra kurrande magar. På Ikea kan man hitta mycket och när vissa saker är prissänkta kan man hitta ännu mer. Lite mer slantar fattigare. Lasta in i bilen och bilen vändes hemåt. Hmm, vart åker man ut och åt vilket håll ska vi sen? *letar utfartsskyltar* Vart ska vi nu? Vänster? Behöver jag säga att jag är geografisk idiot och inte heller kan väderstreck? Syrran verkade inte heller ha direkt pejl, en suverän kombination. Vi kommer rätt utan att snurra fel men jag håller på att missa avfarten mot Askersund. Vi funderade ett tag på var vi skulle hamnat vid nästa avfart? Sån sightseeing blev det inte idag. Efter avfarten mot Askersund är det svårt att köra fel när det är rakt fram ända till Motala men vem vet med två yrpannor i bilen? Dessa yrpannor hade i alla fall en riktigt trevlig dag och vi hittade hem, alldeles själva, utan vägbeskrivning. Undrar vart vi yrpannor ska nästa gång?? Kanske följer vår kära mor med och vår mor, hon slår alla yrpannor med hästlängder. Men kul har vi!

2 kommentarer:

  1. *skrattar så tårarna rinner* Det där låter precis som mig!
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, låter som en rolig resa!! Tycker inte heller att Lager 157 är så värst mycket att ha faktiskt...

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...