onsdag 10 december 2008

En smygande känsla gör sig påmind i kroppen

Jag erkänner, jag har dragit hem både det ena och det andra under en kort tid. Ett par skor, ytterligare ett par skridskor (jag hade medhjälpare), 5 orkidéer, spetsar, blomkrukor och nothäfte för att nämna något. Egentligen är jag anhängare av idén "en sak in, en sak ut" men nu har det varit "många saker in, ingen sak ut". Känner att energierna börjar hopas och en rensning borde komma rätt snart. Det kanske är det som kryper upp längs ryggraden och sitter och ömmar i axlar och nacke? Det är inget som säger att det är stora saker som behöver åka ut men något. En blompinne kanske? Har en hög i källaren som sparats "utifallatt". Nä, allvarligt talat. Huset börjar bli rörigt. Så rörigt att det är svårt att gömma bråte när jag tar bilder för att lägga in här. Då är det illa. Igår fotade jag vad sonen pysslat med. Han är rätt duktig på att dra fram mycket saker men inte lika bra på att städa undan efter sig. Mitt i allt kom jag på att jag har en hel del att läsa till skolan. Har liksom stängt av och inväntar jullov. Jag vill fixa, greja och pyssla överallt men har egentligen inte någon tid att prioritera till det. Får se om helgen bjuder på ett rejält energipåslag så jag kan ta ett röj?

Natti!

1 kommentar:

  1. Hihi att dra fram grejer men inte plocka undan känner jag så väl igen:-

    Ha en fin helg

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...