tisdag 30 december 2008

Tyghjärtan

Hur fanken gör man ett sånt?? Skulle göra mig till och pyssla hjärtan på löpande band. Trodde jag ... Klipper till mallar. Klipper ut tyg. Syr ihop och vänder ut och in. Öhh ... Det var inte ett hjärta direkt. Det blir nog bättre med fyllning. I med fyllning. Ähum ... Äh, jag syr ihop. Har hunnit dra någon ramsa under tiden. Hjärtat får inga fina bågar och utrymmet mellan bågarna blir mer ett utdraget U. Inte bra alls men David blir glad över det. Provar ett nytt. Ja, det blev bara skit av hela alltet. Svär några ramsor och ger mig på ett nytt hjärta. Så, 1 timme senare har jag gjort ett rätt skapligt fint tyghjärta med hänge och knapp. 1 timme! Jaja, det är inte perfekt men det är det enda som har blivit vad man kan kalla ett hjärta. Måste höra med kompisen som läser till textillärare. Hon kanske har någon barnbeskrivning på lager? Kollade på det misslyckade "U:et". Usch, vad ful den blev ... Tar och plockar ihop och gör inga mer hjärtan. Inte idag i alla fall. Dessutom körde jag en nål rakt in i tummen så nu är jag handikappad också.

Min systerdotter Hannah på 12 år kom med världens bästa förslag till fyllning som jag inte ens varit i närheten av att tänka på själv. Innehållet i en kudde. Rotar fram en avlagd kudde och tog lite av fyllningen. Helt suveränt bra och får jag för mig att göra något annat som man kan fylla så behöver jag inte längre fundera på vad jag ska ha till fyllning. Detta var dagens bästa. Tack Hannah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...