torsdag 18 december 2008

Eva

Döper denna argbigga, jag är verkligen schitzofren några veckor i månaden. Eva får hon heta. Det är det enda namn som ploppar upp i huvudet på mig just nu. Hon kan verkligen bli tvärförbannad för absolut ingenting och irritationen lurpassar bakom örat konstant. Hon var på väg fram i morse men så roligt ska hon inte få ha. Jag stängde öronen, hon tjurade ihop och vände på klacken. Just nu hålls hon i schack med hjälp av piller som tyvärr ger biverkningar men det får jag bita ihop och ta. Undrar om det kan vara så enkelt att hon motas i grind efter 2 piller? Eller var det gårdagens kväll med haglande skrattsalvor?

Ja, "Julkalaset" som showen på Mejeriet heter var verkligen en höjdare! Som vi skrattade! Det var trångt mellan borden, så trångt att om man ville ändra läge så fick glatt borsdgrannarna maka på sig också. Toalettbesök gjordes inte i onödan och gick en passade alla andra på. Trångt, trångt och rätt varmt i lokalen, men åh, vad det var bra! Kan fnittra åt det än. Lite saknad av det traditionella julbordet kände jag men den 3-rätters vi fick serverad räckte alldeles utmärkt. Skönt att gå därifrån utan att vara överdäst av mat.

Det sliter verkligen att komma i säng runt midnatt och bli väckt tidigt av en liten fis. Ikväll kommer jag somna innan 21, garanterat. Så gammal är jag.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...