fredag 23 januari 2009

1 gjord, 2 kvar

Huvudet gick runt efter ett tag när jag läste grammatik. Jag tog en paus, en lååååång sådan och skulle "bara" stryka till lakanen. När jag ändå hade strykt lakanen skulle jag "bara" kolla hur lakanet jag kortat såg ut och när jag ändå höll på att kolla kunde jag lika gärna klippa och "bara" nåla ... lite ... Äh, när jag ändå är igång och "bara" ska göra lite kan jag lika gärna göra färdigt allt för att se hur det blir. Jag mäter och måttar 1058 gånger och dubbelkollar allt hit och dit. Trodde jag ... Kanten fållas och sys. Det här blir färdigt i ett nafs! Sen ska kanal och band på, såga till rullen, stryka till lakanet och rulla upp på rullen. Enkelt va? Tänk om man kunde tänka rätt någon gång också? Fållen blev rätt på den kant som är nervikt men sen hamnade fållens baksida på framsidan. Förbenat! Hängde ni med? Där kanten viks fram längst upp mot taket skulle fållen vändas åt andra hållet för att då hamna på baksidan. Yrade jag till det ännu mer?? I alla fall, det var bara till att sprätta och vända fållen åt andra hållet. Det gick rätt fort ändå. Sluttampen gick fort, det var all mätning som tog längst tid och så sprättning en lite senare. Men nu, nu hänger första gardinen uppe! Inspiration till gardinen fick jag från signaturen "Fluffiga moln" på Familjeliv. Kolla hennes gardin här.







3 kommentarer:

  1. Underbar!!!!!!

    Stor kram och trevlig helg!!!


    Flisan

    SvaraRadera
  2. Är inte förvånad över att jag tycker det du gjort är jättesnyggt!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Fan vad snyggt!!
    Precis så jag vill ha det i köket!

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...