fredag 16 januari 2009

Nu har jag sprängt ljudvallen!

Jag har aldrig varit mycket för teknik, bara jag kan läsa textremsan på tv:n är jag nöjd men maken däremot är teknikfreaken numero 1. Knappt har nya 42 tums tv:n kommit upp på väggen förän han tittar på en ny, större, bättre och mer avancerad. Då ska det också vara olika surroundsystem placerat runtom rummet för bästa effekt. Jag brukar inte lyssna på så mycket musik mer än när jag åker bil men nu, när maken kirrade en partyskiva igår så har jag flåsat på stereon ska ni veta! Ärtsoppan kokar, jag har studsat runt här som en studsboll och diggat stenhårt till någon artist jag egentligen inte är förtjust i, men jag måste erkänna att Britney Spears upphottade "Womanizer" är för jäkla bra med med hög volym!
Yeah!!

Nu ska jag ta med snabeldraken i ett svassande äventyr bland de stackars vibrerande dammråttorna som skakar bakom soffan. Teknik är förbenat bra när det kommer till sin rätt och det är bäst att sänka stereon så inte David eller maken flygger i taket när de drar igång den nästa gång. Ja just det, nu kom jag på. Tekniknollan Heléne ringde maken nyss för jag fick ju inte ut något ljud i högtalarna. Här kan de tekniska grejerna behöva en annan input eller en kabel inkopplad/flyttad med någon av de 100 fjärrkontroller som överöser soffbordet för att funka nämligen. Det visar sig att cd:n nollställer sig på volymen när strömmen bryts så då har jag inget att oroa mig för ... *går och höjer lite till*


Uppdatering: Maken har varit hemma på lunch och jag frågade lite försiktigt hur mycket högtalarna pallar med? Sicken blick han gav, men han förklarar att subwoofern kan balla ur, den har ju gjort det ibland när vi kollar på film. Han undrade hur högt jag dragit på? "Ja, jag har väl spelat för hela kvarteret ungefär ..." Det innebär volym på Pioneeren (tror inte alla grannar uppskattar partyskivan då men ...) Äh, teknikfreaken vill ju ändå ha nya högtalare och surround så det är lika bra att ge honom en anledning till att få köpa nytt.

3 kommentarer:

  1. Hejsan :) Tack! Jag tycker det blev bättre nu med innan var det en brun målad tråkig fond där.Blev lite mer liv i rummet nu.Hade bra kram

    SvaraRadera
  2. Hej, hej!

    Snygg bild i Headern!

    Ja, du! Karlar och deras teknikprylar! Jag blir liite störd av surroundljudet vi har till Tv:n, måste jag erkänna!

    Kanske för att barnens WII spel inte ger ifrån sig några sjyssta toner... kan det va så? ;)

    Ha en trevlig helg!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Vill bara kika in och önska dig en skön helg.Här bor en till som vill ha teknikprylar.
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...