fredag 23 januari 2009

Väntan ...

Här hänger de, lakanen från makens mormor som sen kommer sys om till gardiner till vardagsrummet. Jag var nere och tullade på dom men än är de inte torra så jag får vänta ett tag till. Nu måste jag dessutom stoppa näsan i grammatikboken.

Spets

Spets

Spets

Det känns bra att lakanen får komma till användning till skillnad mot innan när de bara tagit plats bland övriga sängkläder. Maken bryr sig inte det minsta vad som hänger i fönstren och kan tycka att jag byter lite väl ofta på vissa ställen men vaddå? Ombyte förnöjer ju. Att dessa lakan kommer från makens mormor och mormors mor ger en liten speciell känsla.





Den här högen väntar på att få tas om hand och få bli något annat. Det grönrutiga och vita är tänkt att jag ska sy vimplar av till uteplatsen. De matchar dynorna perfekt. De 2 översta tygerna, de mönstrade, fyndade jag igår på Myrornas för endast 75 kronor. Välsydda gardiner och jag hade först tänkt sy om dom till vardagsrummet men nu kom lakanen emellan. Kanske syr jag om det mönstrade tyget sen men jag har på känn att lakanen kommer hänga länge ...



Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...