lördag 3 januari 2009

"Vad har du köpt nu då? ..."

David och jag åkte till Återvinningen innan lunch. Hittade en hög med saker som jag till viss del inte har en blekaste om vad jag ska hitta på med. Vad sägs till exempel om 12 servettringar för 6 kronor och 27 biskvieformar för 3 kronor? Fyra formar blev hållare för värmeljus, några kommer David ta. Servettringarna hade behövts till nyår. Får bli till detta år eller något annat. Sa till maken att nu jäklarns får vi ha middagsbjudningar! Maken tittade på brötet jag släpat hem, flinade och sa att de kommer bli jättebra att kränga den dag vi har garageförsäljning. (när nu det blir, om det blir??) Ja, det kanske blir så? Det återstår att se. Återvinningen har äntligen skaffat en mackapär så man kan betala med kort där. Det var verkligen på tiden! Nu slipper jag norpa pengar från David ifall jag skulle hitta något.


Skål på fot med biskvieformar som ljushållare

Brickor i nysilver

Servettringar, i en skål med fot, i en Kockumsbalja

Tittade även på tyger men hittade inga. Vill ju göra mer vimplar. Traskar till hyllan där jag hittade lakanen som jag sen sydde gardiner av och vad ligger väl där? Jo, makan till det ena lakanet som nu hänger i sovrummet. De lakan jag köpte tidigare hade olika spetsar, var olika långa och breda. Jag tittade väldigt, väldigt fel fast jag tyckte jag tittade rätt ... Haffade detta lakan direkt och nu badar det i klorin. När det är tvättat och torrt ska jag sy till det och byta så det blir jämnspelt i sovrummet. Kan ju inte halta udda när jag hittat paret liksom. Lakanet med den udda spetsen kan jag sy om så det får bli kappa till något fönster. Hallen kanske?

3 kommentarer:

  1. men vilka fynd du gjort, servettringarna är bara så fina!!


    Jag använder också gamla lakan till gardiner, brukar ha det i köket fast undrar om jag hittar dem nu när det är dags att ta bort julgardinerna..Faran finns att mannen har bäddat med dem! :-)


    Kram

    flisan

    SvaraRadera
  2. Nu kan du titta in i min blogg och se om du gissade rätt!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Åh! Du har den fina tapeten i köket, trivs du med den?! Jag har den och en till som jag väljer mellan *beslutsångest*

    KRAM!

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...