lördag 17 januari 2009

En lugn dag, bara lite målning ...

Igår reagerade jag på kvällsmaten, hemmagjord pizza. Min egen teori är att jag inte pallar med så mycket mjöl/deg för jag har alltid fått ont i magen efteråt, likadant med köpepizza. Igår fick jag magont som var 10 gånger värre än i vanliga fall. Jag låg och ynkade i soffan och gick framåtlutad så fort jag behövde ge mig upp och gå. Frös dessutom som ett litet blåbär. Maken fick lägga David trots att det var min tur, jag kröp i säng sjäv när jag inte var tvungen att gå på toa. Illamåendet satt som smäck i halsen och jag bävade för att det kunde komma upp något men sån otur hade jag inte. Idag är det bättre om än lite oroligt i kistan.

Maken började tvätta och dammsuga i källaren eftersom jag inte var riktigt i form. Jag ville iväg och kolla färg trots gårdagen. Vi pallrade oss iväg till Cheapy, David pekade ut en färg han ville ha. Vi köpte och åkte hem. Eftersom det är lördag måste vi självklart stanna och köpa en påse i Godishuset. Maken är inte dålig när han köper godis. Här snackar vi inte en liten påse utan en bauta! När vi kommer hem börjar David plocka ner sin sänglampa och bära ut lite annat från sitt rum. Han skulle måla. "Mäh, vi gör det i morgon David, idag tar vi det lite lugnt." säger jag. Inte då, lillfisen vill måla. Vad gör man inte för sin lille älskling? Stringhyllan, gardinen, tavlor och lampa plockas ner. Lister, fönster och dörrar maskeras. Vi tar lunch innan målning och sen sätter vi igång.

David är ju en sån trevlig arbetspartner. Han kladdar på det lilla fönstret trots att jag säger till 5 gånger, han droppar färg, och "hoppsan" hörs lite alltför ofta. 40 minuter senare vill/orkar han inte måla mer, lämnar penseln och leker med sin radiostyrda lastbil och lyftkran istället. Vi som skulle måla ... Jag får måla själv. Det går rätt snabbt i och för sig. För ca 20 minuter sen drog jag bort maskeringstejpen. Från start till färdigt: lite drygt 4 timmar. I morgon ska möbler och annat tillbaka till sin plats. Några bilder kommer ut också självklart.




Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...