söndag 11 januari 2009

Renoveringssug?

Vi är färdiga med Davids rum och även andra ställen som vi "glömt" att måla när vi ändå var igång och målade. När maken målade furuinredningen på toaletten på övervåningen glömdes en list. Jag glömde den när jag målade taket. Nu som först är listen vit. Vad gör det om det tagit nästan 2 år?? När jag målade spaljen vid städskåpet glömde jag sockeln. Hur jag nu kunde glömma den? Nu är även den vit i alla fall.

Vissa stunder har vi alla tre stått och målat lite här och var. Med liten med i bilden blir det lite extra torkande ibland. Öron är bara för syns skull för inte målade han där vi sa att han skulle måla. Tur att färgen går att få bort. Riktigt klart är inte rummet än. Bakom dörren önskade han en bild på "Quackpack" alias Knatte, Fnatte och Tjatte. Maken får låna hem OH-apparaten från sitt jobb så vi kan fixa till det någon gång.

Igår tog färgburken slut. Maken for iväg och köpte ny medans jag fick ta det roligaste arbetet av dem alla: måla listerna. Innan maken åkte hojtade han om vi skulle måla något mer? Är han sjuk? Nä, inte vad jag kommer på men ställde motfrågan hur det blir med vårt sovrumstak? "Ja, just det, jag köper en 5 liters hink." Dörren smälls igen och han åker.

Vet inte vad som farit i maken. Han är i renoveringstagen. Nyss hojtade jag och behövde hjälp med att skruva in gardinfästet. "Jag surfar och kollar på kök nu!" vrålade han som svar. En stund senare kom han upp, skruvade in skruven och försvann. Jag hör rotande i en låda. Jag hade glömt måttbandet och när jag kommer ner står han med tumstocken i högsta hugg. "Det får plats ett sånt skåp här, ska vi ha ugn och micro här?, bänkskiva ville du ha mörk va?, den får vi måttbeställa ..." Öh ... Vad håller han på med? Nu vill han byta kök.

Shit, ska vi riva kök nu också? Klart jag vill ha ett nytt kök men stööön vilket jobb! I och för sig skulle det vara bra om vi fixade det nu för till sommaren har vi arbete utomhus. Då ska alla gatsten sättas tillbaka som plockades upp när huset dränerades. Sen har jag lite andra önskemål om trädgården men det tar vi då. Nyss stod maken och snurrade runt i köket, kliade sina små skäggstrån och funderade. "Egentligen skulle det räcka med att måla om luckorna som du sa. " "Ja, precis, inredningen funkar men den är så förbaskat ful. Det var någon som tvärvägrade att lacka luckorna." svarade jag. "Inte tvärvägrade, men inte då." svarar maken. Jag kan tillägga att så lät det inte då när jag la fram det förslaget. Han vägrade att måla gedigna ekluckor. Punkt slut. Nu har versionen blivit lite modifierad från makens sida men det kommer han aldrig erkänna.

När kameran laddat sitt batteri kommer det bilder. Det har varit lite bildfattiga inlägg från mig ett tag nu.



Kram!

1 kommentar:

  1. Så härligt att det blir saker gjorda. Men vad har det tagit åt honom? Boar han inför kommande bebis?
    Men härligt att det blir något gjort. Här händer inte ett smack, inte ens disken blir diskad, datorn är viktigare. *suck*
    Ge maken lite beröm från mig också är du söt.
    Kram

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...