fredag 23 januari 2009

Fääärdig

Så där ja! 2 symaskinsnålar senare och en tur till Maxi för att köpa bomullsband, är lakansgardinerna klara och hänger uppe. Vilken skillnad det blev och vad fint! På Maxi märkte jag att jag gjort en dundertabbe med banden. På första gardinen från förra inlägget har banden en bredd på 13 mm. Inte undra på att jag tyckte det såg lite fjuttigt ut när jag ser att det finns i 16 mm ... Attans. Så nu sitter jag här och känner mig lite utsugen på ork. Ska jag knöla ner de första gardinerna, byta band och hänga upp igen? Nä, inte som jag känner nu i alla fall. Får se, när jag stört mig på det tillräckligt länge om jag orkar ta mig för det någon dag.

För övrigt har min kära dator gjort entré i huset igen! Åh, vad den har varit saknad! Nu har jag dragit igång den och ska pensionera det här obäket. Fast jag måste erkänna att den här har funkat rätt bra när den inte fladdat iväg med markören och skriver där den inte ska eller markerar hela sidan eller klickar in sig på en sida man inte valt. Den har fått sig både en och två smällar när jag suttit här och blivit apgalen så när det väl kommer till kritan, är den rätt bra men den slår inte min röda läckerbit!

Nu ska jag röja ordning och röja efter David som lekt med de avsågade pappändarna (hur stavas det? jag är inte svenska lärare än) och gjort pappersmassa i diskhon. När lillfis somnat in ska jag klia maken under hakan och be om en film och njuta av de fina gardinerna.

1 kommentar:

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...